نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آزمون ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصت‌های یادگیری در بهبود آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 1-16]
  • آل‌بویه معرفی مراکز علمی شیعیان در دوره‌ی آل‌ بویه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 75-93]
  • آموزش کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 53-65]
  • آموزش تاریخ توسعه‌ی موقوفات و آبادگری زنان در دورۀ نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 34-50]
  • آموزش تاریخ یادگیری ترکیبی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 92-105]
  • آموزش تاریخ یادگیری وارونه در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 94-117]
  • آموزش تاریخ آموزش ترکیبی؛ برداشت‌ها و باورهای معلمان تاریخ [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 1-27]
  • آموزش تاریخ تحلیل رویکرد کتاب تاریخ یازدهم انسانی نسبت به مؤلفه‌های هویت ملی و مذهبی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 72-84]
  • آموزش تاریخ ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصت‌های یادگیری در بهبود آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 1-16]
  • آموزش تاریخ چگونگی آموزش تاریخ به کودکان با تأکید بر نقش تربیتی آن [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 25-37]
  • آموزش تاریخ کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 53-65]
  • آموزش ترکیبی آموزش ترکیبی؛ برداشت‌ها و باورهای معلمان تاریخ [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 1-27]
  • آموزش حضوری یادگیری ترکیبی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 92-105]
  • آموزش حضوری آموزش ترکیبی؛ برداشت‌ها و باورهای معلمان تاریخ [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 1-27]
  • آموزش مجازی شناسایی و واکاوی کیفیت آموزش مجازی از نظر دانشجویان تاریخ دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 51-77]
  • آموزش مجازی یادگیری ترکیبی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 92-105]
  • آموزش مجازی آموزش ترکیبی؛ برداشت‌ها و باورهای معلمان تاریخ [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 1-27]
  • آموزش و پرورش برنامه درسی تاریخ و نقش آن در شکل‌دهی باورها و افکار دانش‌آموزان نسبت به هویت و فرهنگ ملی کشورشان [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
  • آموزش و پرورش چگونگی آموزش تاریخ به کودکان با تأکید بر نقش تربیتی آن [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 25-37]

ا

  • ابن زولاق تاریخ نگاری در دورۀ فاطمیان با تکیه برکتاب فضائل مصر و اخبارها و خواصها ابن زولاق [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 43-59]
  • ارزشیابی مستمر ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصت‌های یادگیری در بهبود آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 1-16]
  • اروپای قرون وسطی مقایسه جایگاه فلسفة علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 101-122]
  • اسکندر چگونگی آموزش درس تاریخی زندگانی اسکندر در سه روایت فردوسی، نظامی و پلوتارک [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 28-56]
  • اسلام گرایی تحلیل رویکرد کتاب تاریخ یازدهم انسانی نسبت به مؤلفه‌های هویت ملی و مذهبی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 72-84]
  • اصالت واکاوی مفهوم هویت ملی و مولفه‌های آن در کتاب تاریخ پایه دهم [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 66-80]
  • الهیات تشیع مقایسه جایگاه فلسفة علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 101-122]
  • ایران عصر صفوی مقایسه جایگاه فلسفة علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 101-122]
  • ایران گرایی تحلیل رویکرد کتاب تاریخ یازدهم انسانی نسبت به مؤلفه‌های هویت ملی و مذهبی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 72-84]
  • ایلخانان توسعه‌ی موقوفات و آبادگری زنان در دورۀ نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 34-50]

ب

  • بررسی و آموزش کارکرد مسائل حقوقی در بررسی و آموزش مسائل تاریخی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 85-100]
  • برنامه درسی تاریخ برنامه درسی تاریخ و نقش آن در شکل‌دهی باورها و افکار دانش‌آموزان نسبت به هویت و فرهنگ ملی کشورشان [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
  • بیستون آموزش پژوهی کیفی اسناد تاریخی با تاکید بر نگاره تاریخی بیستون بر اساس الگوی چالز جنسن [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 1-17]
  • بیمارستان معرفی مراکز علمی شیعیان در دوره‌ی آل‌ بویه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 75-93]

پ

  • پدیدار شناسی شناسایی و واکاوی کیفیت آموزش مجازی از نظر دانشجویان تاریخ دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 51-77]
  • پژوهش دانش‌آموزی بررسی نقش کتابخانه های عمومی در پژوهش‌های دانش آموزی- مطالعه موردی(تحقیقات تاریخی) [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 57-71]
  • پلوتارک چگونگی آموزش درس تاریخی زندگانی اسکندر در سه روایت فردوسی، نظامی و پلوتارک [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 28-56]

ت

  • تاریخ آموزش پژوهی کیفی اسناد تاریخی با تاکید بر نگاره تاریخی بیستون بر اساس الگوی چالز جنسن [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 1-17]
  • تاریخ تجربه زیسته یک دبیر در افزایش جذابیت درس تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
  • تاریخ بررسی نقش کتابخانه های عمومی در پژوهش‌های دانش آموزی- مطالعه موردی(تحقیقات تاریخی) [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 57-71]
  • تاریخ کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 53-65]
  • تاریخ واکاوی مفهوم هویت ملی و مولفه‌های آن در کتاب تاریخ پایه دهم [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 66-80]
  • تاریخ حقوق کارکرد مسائل حقوقی در بررسی و آموزش مسائل تاریخی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 85-100]
  • تاریخ نگاری مقایسه جایگاه فلسفة علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 101-122]
  • تبیین بررسی نقش گزاره‌های توصیفی _ نمایشی در آموزش تاریخ با تکیه بر داستان حسنک وزیر در تاریخ بیهقی [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 29-42]
  • تحلیل گفتمان تحلیل رویکرد کتاب تاریخ یازدهم انسانی نسبت به مؤلفه‌های هویت ملی و مذهبی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 72-84]
  • تدریس اثربخش یادگیری ترکیبی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 92-105]
  • تربیت چگونگی آموزش تاریخ به کودکان با تأکید بر نقش تربیتی آن [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 25-37]
  • تمدن نوین اسلامی نقش دانش‌ها و دانشمندان بیت الحکمه در تقویت عقـــلانیت، همگـرایی و شـکل‌گیـــری تمدن اســلامی (مطالعه موردی دوره اول عباسی) [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 78-91]

ج

  • جایگاه مسائل حقوقی کارکرد مسائل حقوقی در بررسی و آموزش مسائل تاریخی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 85-100]
  • جنگ جهانی دوم چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]

ح

  • حسنک وزیر و تاریخ بیهقی بررسی نقش گزاره‌های توصیفی _ نمایشی در آموزش تاریخ با تکیه بر داستان حسنک وزیر در تاریخ بیهقی [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 29-42]

خ

  • خطط تاریخ نگاری در دورۀ فاطمیان با تکیه برکتاب فضائل مصر و اخبارها و خواصها ابن زولاق [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 43-59]
  • خواتین مسلمان توسعه‌ی موقوفات و آبادگری زنان در دورۀ نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 34-50]

د

  • دارالعلم‌ها معرفی مراکز علمی شیعیان در دوره‌ی آل‌ بویه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 75-93]
  • دانش‌آموزان تجربه زیسته یک دبیر در افزایش جذابیت درس تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
  • دانش‌آموزان برنامه درسی تاریخ و نقش آن در شکل‌دهی باورها و افکار دانش‌آموزان نسبت به هویت و فرهنگ ملی کشورشان [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
  • درس پژوهی چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
  • درس تاریخ بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری در درس تاریخ بر مهارت‌های فراشناختی دانش‌آموزان [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 1-28]

ر

  • روایت فردوسی چگونگی آموزش درس تاریخی زندگانی اسکندر در سه روایت فردوسی، نظامی و پلوتارک [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 28-56]
  • روش پرس وجو چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
  • روش تدریس بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری در درس تاریخ بر مهارت‌های فراشناختی دانش‌آموزان [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 1-28]

ز

  • زندگانی چگونگی آموزش درس تاریخی زندگانی اسکندر در سه روایت فردوسی، نظامی و پلوتارک [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 28-56]

ش

  • شیعیان معرفی مراکز علمی شیعیان در دوره‌ی آل‌ بویه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 75-93]
  • شیوۀ نوین تاریخ نگاری تاثیر نظام نوین آموزشی عصرقاجار برشیوه‌ی تاریخ نگاری ایرانیان [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 18-33]

ع

  • عصر اول عباسی نقش دانش‌ها و دانشمندان بیت الحکمه در تقویت عقـــلانیت، همگـرایی و شـکل‌گیـــری تمدن اســلامی (مطالعه موردی دوره اول عباسی) [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 78-91]
  • عصر قاجار تاثیر نظام نوین آموزشی عصرقاجار برشیوه‌ی تاریخ نگاری ایرانیان [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 18-33]
  • عقلانیت نقش دانش‌ها و دانشمندان بیت الحکمه در تقویت عقـــلانیت، همگـرایی و شـکل‌گیـــری تمدن اســلامی (مطالعه موردی دوره اول عباسی) [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 78-91]
  • علم تاریخ ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصت‌های یادگیری در بهبود آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 1-16]

ف

  • فارس توسعه‌ی موقوفات و آبادگری زنان در دورۀ نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 34-50]
  • فاطمیان تاریخ نگاری در دورۀ فاطمیان با تکیه برکتاب فضائل مصر و اخبارها و خواصها ابن زولاق [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 43-59]
  • فرصت‌های یادگیری ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصت‌های یادگیری در بهبود آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 1-16]
  • فضائل مصر و اخبارها و خواصها تاریخ نگاری در دورۀ فاطمیان با تکیه برکتاب فضائل مصر و اخبارها و خواصها ابن زولاق [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 43-59]
  • فعالیت های گروهی شناسایی و واکاوی کیفیت آموزش مجازی از نظر دانشجویان تاریخ دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 51-77]
  • فلسفة علم تاریخ مقایسه جایگاه فلسفة علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 101-122]

ک

  • کاوشگری بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری در درس تاریخ بر مهارت‌های فراشناختی دانش‌آموزان [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 1-28]
  • کتابخانه‌ها معرفی مراکز علمی شیعیان در دوره‌ی آل‌ بویه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 75-93]
  • کتابخانه‌های عمومی بررسی نقش کتابخانه های عمومی در پژوهش‌های دانش آموزی- مطالعه موردی(تحقیقات تاریخی) [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 57-71]
  • کرمان توسعه‌ی موقوفات و آبادگری زنان در دورۀ نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 34-50]
  • کلاس وارونه یادگیری وارونه در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 94-117]
  • کودکان چگونگی آموزش تاریخ به کودکان با تأکید بر نقش تربیتی آن [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 25-37]

گ

  • گزاره‌های توصیفی ـ نمایشی بررسی نقش گزاره‌های توصیفی _ نمایشی در آموزش تاریخ با تکیه بر داستان حسنک وزیر در تاریخ بیهقی [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 29-42]

م

  • مراکز علمی معرفی مراکز علمی شیعیان در دوره‌ی آل‌ بویه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 75-93]
  • مسائل تاریخی بررسی نقش گزاره‌های توصیفی _ نمایشی در آموزش تاریخ با تکیه بر داستان حسنک وزیر در تاریخ بیهقی [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 29-42]
  • مسائل تاریخی کارکرد مسائل حقوقی در بررسی و آموزش مسائل تاریخی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 85-100]
  • مساجد معرفی مراکز علمی شیعیان در دوره‌ی آل‌ بویه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 75-93]
  • مشکلات سرورها شناسایی و واکاوی کیفیت آموزش مجازی از نظر دانشجویان تاریخ دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 51-77]
  • مصر تاریخ نگاری در دورۀ فاطمیان با تکیه برکتاب فضائل مصر و اخبارها و خواصها ابن زولاق [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 43-59]
  • معلم تجربه زیسته یک دبیر در افزایش جذابیت درس تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
  • مغولان توسعه‌ی موقوفات و آبادگری زنان در دورۀ نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 34-50]
  • مهارت‌های فراشناختی بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری در درس تاریخ بر مهارت‌های فراشناختی دانش‌آموزان [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 1-28]

ن

  • نظام نوین آموزشی تاثیر نظام نوین آموزشی عصرقاجار برشیوه‌ی تاریخ نگاری ایرانیان [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 18-33]
  • نظامی چگونگی آموزش درس تاریخی زندگانی اسکندر در سه روایت فردوسی، نظامی و پلوتارک [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 28-56]
  • نگاره آموزش پژوهی کیفی اسناد تاریخی با تاکید بر نگاره تاریخی بیستون بر اساس الگوی چالز جنسن [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 1-17]

و

  • وحدت ملی واکاوی مفهوم هویت ملی و مولفه‌های آن در کتاب تاریخ پایه دهم [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 66-80]
  • وقف توسعه‌ی موقوفات و آبادگری زنان در دورۀ نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 34-50]

ه

  • هخامنشی آموزش پژوهی کیفی اسناد تاریخی با تاکید بر نگاره تاریخی بیستون بر اساس الگوی چالز جنسن [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 1-17]
  • همگرایی اسلامی نقش دانش‌ها و دانشمندان بیت الحکمه در تقویت عقـــلانیت، همگـرایی و شـکل‌گیـــری تمدن اســلامی (مطالعه موردی دوره اول عباسی) [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 78-91]
  • هنر آموزش پژوهی کیفی اسناد تاریخی با تاکید بر نگاره تاریخی بیستون بر اساس الگوی چالز جنسن [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 1-17]
  • هوش مصنوعی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 53-65]
  • هویت ملی تحلیل رویکرد کتاب تاریخ یازدهم انسانی نسبت به مؤلفه‌های هویت ملی و مذهبی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 72-84]
  • هویت ملی واکاوی مفهوم هویت ملی و مولفه‌های آن در کتاب تاریخ پایه دهم [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 66-80]
  • هویت و فرهنگی ملی برنامه درسی تاریخ و نقش آن در شکل‌دهی باورها و افکار دانش‌آموزان نسبت به هویت و فرهنگ ملی کشورشان [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]

ی

  • یادگیری تجربه زیسته یک دبیر در افزایش جذابیت درس تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
  • یادگیری ترکیبی یادگیری ترکیبی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 92-105]
  • یادگیری معکوس یادگیری وارونه در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 94-117]